top of page

Și... ce ți-ai propus pentru anul acesta?

A devenit deja un clișeu întrebarea „Ce ți-ai propus pentru noul an?”, însă, vă provoc pe toți să vă mai gandiți încă o dată la aceasta. A trecut deja o lună din acest an, una din 12 s-a dus, 27 de zile din cele 365 s-au dus, iar acum ar trebui să ne întrebăm dacă mergem în direcția corectă, dacă am facut măcar un pas înspre ceea ce ne-am propus. Desigur că vrem ceva nou, că ne propunem noi scopuri și ne dorim noi realizări. Nu ne putem continua viața făcînd același lucru, avem nevoie de activități care să ne facă să simțim că trăim, să ne bucurăm de plinătatea fiecărui lucru.

Ne dorim lucruri noi, ne spunem: „Da, anul ăsta voi lua note mai mari...” sau „De anul acesta vreau să călătoresc mai mult, vreau să explorez și să cunosc oameni noi”. Însă, de multe ori apucăm sfârșitul anului cu aceleași note, cu aceleași regrete și cu aceleași dorințe pentru anul urmator. Nu e ușor, căci e nevoie de mai mult decît dorință. Avem nevoie să pășim înspre ceea ce ne-am propus, să ne apucăm de treabă și să ne punem visele pe picioare. Pînă la urmă, ce ne oprește din a ne atinge scopurile care ne fac ferciți? De ce amânăm pe mâine ceea ce putem și ar trebui să facem azi?

Am primit cel mai frumos Dar de la Dumnezeu - viața. Haideți să nu o mai irosim. Pe una din băncile facultății mele era scrijelit mesajul: „Aici mi-am pierdut trei ani din viață”; ceea ce înseamnă că respectivul student considera că nu era deloc important ce făcea acolo sau, din contră, era conștient de cât e de important, însă nu știa cum să valorifice acești ani. Să nu facem ca el, ci să ne bucurăm de ce ne pune în față viaţa, să facem lucruri care ne fac pe noi fericiți și împliniți.

Deci, vă doresc să ajungeți sfârșitul acestui an spunând: „Am făcut exact ceea ce mi-am propus și ceea ce îmi făcea plăcere. Am muncit pentru a-mi atinge scopurile și așa voi face și anul viitor!”.

bottom of page