top of page

Costul de oportunitate

Ce este „costul de oportunitate”? Ar trebui să știu răspunsul pentru că sunt conștient că este posibil ca această întrebare să apară în examenul de microeconomie. Presat fiind de testul ce va urma, am încercat să aprofundez acest subiect. Nu știu dacă am înțeles mare lucru, așa că i-am dat o interpretare proprie. Bineînțeles, „costul de oportunitate” este… un cost, un sacrificiu pe care îl voi face, la un moment dat, eu - sau tu. Pentru a scrie acest articol am plătit un cost. Pentru a calcula „costul de oportunitate” plătit de tine pentru a-mi citi articolul, trebuie să îți pui întrebarea „Ce altceva puteam să fac pentru a avea o satisfacție mai mare?”. Bineînțeles că răspunsul va fi „nimic”. Glumeam, chiar trebuie să fii obiectiv când răspunzi la o astfel de întrebare.

Cu alte cuvinte, te incurajez să îți pui această întrebare de fiecare dată când vrei să investești timp în ceva pentru că astfel creierul tău va fi pus în postura de a căuta răspunsuri – pe care ți le va oferi mereu. Așadar, este datoria ta să îți pui întrebări și să nu-ți lași mintea să plătească prețul ignoranței.

Gândește economic! Vei plăti un preț pentru toate acțiunile tale. Vei plăti un preț pentru timpul pierdut.

bottom of page