top of page

Însumare de gânduri

Mă gândesc la ce ar trebui să scriu în această însumare de gânduri care ar putea părea fără rost. Vorbesc prostii, toate au un rost... Trebuie să aibă un rost! Fiecare lucru din univers are un rost – eu, tu, căţelul din faţa blocului, care mă latră când îmi e lumea mai dragă –, toate au un scop în acest Univers.


Iar întrebarea care îmi umblă acum prin minte este: „Cum aflăm care este scopul nostru în viaţă?”. Din fericire, Dumnezeu a fost bun cu noi şi, când ne-a creat, a făcut-o cu tot pachetul de emoţii şi de sentimente inclus. Ce are asta de a face cu modul de a ne găsi scopul în viaţă?


Simplu! Ne-a oferit un mod de a discerne lucrurile: ce ne face fericiţi, ce ne place şi ce iubim este frumos, plăcut şi interesant; iar ce ne provoacă durere, ce ne displace şi ce urâm este rău, urât şi plictisitor. Aşa că, dacă m-ar întreba cineva care trebuie să fie scopul nostru în viaţă, i-aş spune că a face ceea ce îţi place şi ceea ce te face fericit, însă în timp ce creezi ceva valoros pentru cei din jur şi prin asta să le arăţi tuturor ce persoană minunată poţi fi.


Totuşi, în ultimul timp, mai toţi oamenii fac o greşeală teribilă: confundă scopul cu avantajele secundare şi vice-versa. În lumea actuală domneşte ideea că scopul este să faci bani şi dacă, între timp, eşti fericit şi faci ce-ţi place e perfect. Însă ar trebui ca scopul să fie altul: să faci ce-ţi place şi ceea ce te face fericit, iar în timp ce faci asta să produci şi valoare pentru ceilalţi şi astfel, dacă se poate, să obţii şi bani. Adică, avantajele să rezulte din scop şi nu scopul din avantaje!


Iar acum, doresc să îmi închei această curgere de idei cu un citat al lui Socrate: „În fiecare dintre noi se află un soare. Tot ce trebuie să facem e să îl lăsăm să ardă”. Aşadar, dragilor, ce spuneţi despre aceasta?




bottom of page