top of page

Hai, să facem un pariu!

Sunt momente în viaţă în care apare incertitudinea în credinţa fiecaruia. Deşi se spune: “Crede şi nu cerceta” sau “Credinţa este oarba”, din cauza excesului de dopamină din creier, omul a încercat să complice lucrurile căutând răspunsuri la un mister care nu poate fi dezlegat de mintea sa. Din dorinţa de a complica lucrurile, de a le vedea din mai multe perspective menite să hrănească creierul cu exclusivitate, mister, intrigi, stiri, conspiratii etc., omul se îndepărtează uşor de asemănarea lui divină şi începe să se roage la maimuţe sau mai ştiu eu ce alte chestii, ba, unii se închină omuleţilor verzi cu ochii cât pumnul!

Pentru mine, dovada supremă că există Dumnezeu o găsesc în fiecare dimineaţă când deschid ochii, când privesc în jur şi mă gândesc la toţi aceia care mă iubesc. Ce dovadă mai mare a iubirii lui Dumnezeu pot să primesc, din moment ce El m-a pus pe pământ, mi-a dat un scop şi mi-a dat şansa să fac ce vreau şi să-mi desenez cum vreau firul vieţii!

Seara trecută am participat la un curs despre vocaţie ţinut de Pera Novacovici din care am învăţat foarte multe. Iată câteva dintre cuvintele pe care le-am reţinut de la acest psiholog: “Mă fac bogat făcându-mi nevoile putine”. Un prieten îmi spunea de cuvintele lui Isus: “Fii credincios în lucrurile mici!”. Îmi dau seama că aceste cuvinte au o legatură între ele. Cu alte cuvinte, bucură-te de fiecare lucru care pare neînsemnat, bucură-te pentru faptul că ai deschis ochii în dimineaţa aceasta şi că acum citeşti acest articol, bucură-te că ai vedere şi poţi citi acest articol, bucură-te că sunt persoane în viaţa ta care te iubesc, bucură-te pentru mâncarea pe care o ai pe masă (puţină, multă, nu contează), bucură-te că ai un acoperiş deasupra capului etc. Dar cel mai important lucru, bucură-te pentru faptul că Dumnezeu te iubeşte şi că are un plan pentru tine.

Poate incertitudinea apare şi din cauza faptului că avem impresia că Dumnezeu nu ne ascultă. Dar El ne ascultă pe toţi însă lucrează diferit în viaţa fiecăruia. Te ascultă şi dacă-i ceri un Ferarri, te ascultă şi daca-i ceri o notă bună la şcoală, însa El stie cel mai bine de ce ai cu adevărat nevoie. Să nu credeţi că dacă îi cereţi un elicopter în secunda următoare acesta va şi pica din cer. Cum ar suna: “Doamne, ştiu că ai valoare, dar demonstrează-mi că existi şi dă-mi, Doamne, un X5”? Nu va funcţiona în acest mod, nu are cum! Dar dacă te rogi şi mai adaugi şi muncă din partea ta, Dumnezeu va dezvolta în tine calităţi cu ajutorul cărora poate chiar îţi vei cumpara un X5. Un foarte bun prieten spunea: “Dumnezeu este un foarte prost matematician”. De ce? Pentru că nu poţi să vii în faţa lui, în rugăciune, şi să spui: “Doamne, astăzi am făcut şapte fapte bune şi am fost cuminte, să facem deci media aritmetică, să înmulţim cu trei dacă e nevoie, deci dăruieşte-mi păpuşa mult dorită”. Dumnezeu ne testează credinţa şi nu ne răspunde mereu aşa cum credem noi că ar trebui să o facă, însă întotdeauna ţine cont de rugăciunile noastre şi ne răspunde mereu într-un fel sau altul!

Tot Pera Novacovici spunea aseară: “Tot ce se întamplă este spre binele meu! Caută partea cea bună în orice!”. Tot ce ni se întamplă rău în viaţă nu este pentru că Dumnezeu este rău sau pentru că El nu există. Dumnezeu îngăduie răul pentru a ne dezvolta, pentru a ne ajuta pe noi să creştem ca şi personalitate, să creştem în credinţă, să devenim mai puternici. Era foarte simplu să ne îmbarcăm cu toţii în expresul către Rai, să trăim acolo, “pe barosăneală”, temperatura medie să fi fost de 24 de grade, muzică de relaxare pe fundal, produsă de harpa îngerilor veseli, blonzi şi cu ochi albaştri (marcă înregistrată), fără facturi, fără şcoală, numai lapte şi miere bio.

Trebuie să cunoaştem răul ca să ştim ce înseamnă binele. Încerc să văd în orice provocare, în orice greutate, o şansă de a mă dezvolta, o şansă care să mă ajute să devin mai bun în viitor! Dumnezeu ne ascultă pe toţi, însă El ştie cel mai bine ce şi cum să ne dea! În finalul articolului, vă invit să facem un pariu: “Dacă eu cred că există Dumnezeu şi El nu există, n-am pierdut nimic. Dar dacă nu cred că există şi El exista cu adevarat…, atunci am pierdut totul”! Tot autorul acesui pariu, Blaise Pascal, mai spunea: “Pariaţi că Dumnezeu există. De câştigaţi, câştigaţi tot; de pierdeţi, nu pierdeţi nimic” şi “Dumnezeu există pentru că este cel mai bun pariu”.

bottom of page