top of page

Focul tău pentru ce arde?

O planetă, 510.065.600 km² suprafaţă, 7 continente, 195 de state, 7.4 miliarde de oameni. Nu te simţi, deodată, mic şi neînsemnat? Şi, totuşi, fiecare dintre aceşti oameni are visul lui, fiecare luptă pentru ceva, în fiecare arde un foc. În unele persoane flacăra aproape s-a stins şi tremură plăpând, în altele focul arde cu putere şi căldura poate fi simţită chiar şi de alţi oameni. Focul tău pentru ce arde şi cât de puternic este? Tu pentru ce lupţi?

Poate nu ţi-ai mai pus această întrebare, sau poate nu i-ai acordat importanţă. Eu una m-am gândit la asta, însă prefer să îţi spun la finalul articolului despre flacăra mea. Sper că nu te-am indus prea tare în eroare vorbind despre foc – mă refer la el ca o imagine a vieţii, a dorinţei de a trăi.

Unii oameni luptă pentru a fi realizaţi pe plan profesional, alţii îşi doresc o viaţă liniştită şi o familie numeroasă; unii vor să slujească unor cauze nobile, alţii pun pe primul loc împlinirea personală. Dar stai, ce reprezintă împlinirea? Dacă deschidem televizorul putem afla în mai puţin de cinci minute imaginea promovată de mass-media asupra împlinirii şi fericirii – trebuie să îţi cumperi noul iPhone, o maşină de lux, să ai un partener care arată super bine... În general, important e să ai bani şi lumea îţi va sta la picioare, iar tu vei fi cel mai fericit. Şi nu uita să postezi în fiecare moment poze pe Facebook, Instagram şi Snapchat cu tot ce faci, ca să stie şi ceilalţi cât de bine îţi este! Ca idee, uite o statistică: doar astăzi au fost vândute peste cinci milioane de telefoane şi peste 30 de mii de oameni au murit de foame. Iar asta se întâmplă zilnic.

Oamenii sunt împinşi să îşi folosească focul pentru a acumula cât mai multe lucruri materiale, pentru a avea, a deţine… şi nu numai obiecte, ci şi alte persoane. Suntem învăţaţi să acumulăm, să manipulăm şi să controlăm, nicidecum să oferim. Nu vreau să judec pe nimeni, dar simt că, pentru a ajunge la împlinirea personală, trebuie să te dedici celorlalti mai întâi. Să ajuţi fără a aştepta recompensă şi să fii recunoscător pentru ceea ce ai.

Recunoştinţa o poţi conştientiza cel mai bine atunci când te întâlneşti cu situaţii mai nasoale decât cea în care te afli tu. Personal, am rămas marcată de imaginea unor copii care trăiau la groapa de gunoi de lângă Cluj, la Pata Rât. Am mers acolo în timpul INTC-ului pentru a duce oamenilor care trăiesc în gunoaie surplusul de mâncare de la voluntari. A fost un şoc pentru mine…corturi din tot felul de lucruri aruncate, porci, câini care se încăierau, un miros greu de suportat şi copii mici, dezbrăcaţi şi plini de noroi care abia mergeau printre mormanele de gunoaie şi se strângeau în jurul nostru, înfometaţi. Îmi amintesc exact privirea unei fetiţe - nu avea mai mult de trei ani - atunci când i-am oferit două caserole cu mâncare şi o chiflă de pâine. Nu le putea ţine în braţe pe toate şi am vrut să o ajut să se aşeze şi să mănânce supa cu lingura, dar s-a speriat crezând că vreau să îi iau pâinea şi nu m-a lăsat să o ating. A mâncat supa cu mâinile, nu ştia să folosească tacâmurile şi mama sa nu era interesată să o ajute. Alţi copii mai mari au vorbit cu mine şi m-a uimit inteligenţa lor…au un potenţial imens, însă nu au nicio portiţă de salvare, niciun viitor, nicio speranţă. Iar noi ne plângem pentru toate lucrurile mărunte, nouă ni se cuvine totul!

Acum, că ne apropiem de finalul articolului, îţi spun despre focul meu: am decis să îmi aprind focul pentru a-i servi pe ceilalţi, pentru a dărui şi a ajuta. Iar prin dăruire mă refer efectiv la dedicarea pentru cel care are nevoie de noi – poţi spune rugăciuni, poţi oferi atenţie, poţi asculta, poţi da din puţinul tău. Poţi schimba vieţi, doar excelând în lucrul pentru care El ne-a creat. Sunt conştientă că nu voi reuşi să merg drept în această direcţie, însă am încredere că Dumnezeu mă ghidează pe calea cea bună. Şi, aşa cum am învăţat la cercetaşi, mă străduiesc să întreţin focul pentru a nu se stinge.

Cred că am fost creaţi pentru a dărui iubire, pentru asta arde focul din mine. Eu lupt pentru iubire.

Focul tău pentru ce arde?

bottom of page