top of page

Cum poţi face fericit un necunoscut?

Ne place să le facem surprize plăcute celor dragi pentru că ştim că se vor bucura şi că îi vom face fericiţi, chiar şi numai pentru câteva momente. Dar astăzi nu vă voi vorbi despre cei dragi şi despre cum le puteţi înfrumuseţa viaţa acestora, ci despre necunoscuţi, oameni pe lângă care trecem zilnic sau pe care nu i-am văzut niciodată.

Societatea modernă aleargă de nebună după obţinerea de bunuri materiale care oferă o fericire temporară, vrea îndeplinirea a cât mai multe obiective din acel „wish list”, experienţe, călătorii etc., pentru că „o viaţă avem” şi trebuie „să trăim clipa”, nu? Însă adesea îi uităm şi trecem nepăsători pe lângă cei care nici măcar nu îndrăznesc să viseze la toate cele enumerate mai sus, ci doar se gândesc dacă ziua de mâine le va aduce cele necesare supravieţuirii şi dacă vor avea pentru ce să zâmbească în următoarea zi.

Am impresia că devenim din ce în ce mai iraţionali în ceea ce priveşte destinaţia banilor. Unii oameni achiziţionează bunuri doar pentru că acestea sunt la modă şi le vor cu orice preţ. Alţii utilizează puţinul pe care îl au pentru hobby-uri, pentru că asta îi face fericiţi, dar, în căutarea fericirii aparente, devin egoişti şi ignoranţi, iar cel mai rău este faptul că nici măcar nu îşi dau seama de acest lucru şi iau acţiunile lor ca pe ceva normal.

De câte ori am cumpărat anumite produse care pe moment ne-au plăcut însă, când am ajuns acasă, am realizat că nu aveam neapărată nevoie de ele şi că doar am irosit banii? Sau, după un timp, am remarcat că nu le-am utilizat decât de câteva ori sau poate niciodată? Dacă tot vrem să investim banii în ceva care să nu aducă „beneficii economice viitoare”, mai bine să îi investim în fericirea unei persoane. Oameni pe lângă care trecem zilnic… Nu aţi văzut niciodată într-un magazin un bătrân care ar fi vrut să îşi achiziţioneze un anumit produs, dar nu şi-a permis şi a preferat să ia alte produse, mai ieftine, pentru a se încadra în suma avută? Putem investi în oameni pe care nu i-am văzut niciodată, am putea să îi căutăm şi să ne împrietenim cu ei. Sau în copii din centre de plasament care cu siguranţă se bucură de cadouri, de o haină nouă, de o jucărie sau de alte lucruri care nouă ne pot părea banale.

Aşadar, fie că vorbim de o persoană necunoscută, fie că vorbim de vecinii sau chiar de apropiaţii noştri, există oameni care ar putea avea mai mare nevoie de banii pe care noi alegem să îi oferim în schimbul unor bunuri care nu se încadrează în „strictul necesar”. Printr-o onestă alegere a destinaţiei banilor putem face o bucurie oamenilor nevoiaşi, însă şi noi vom avea parte de o surpriză, deoarece nu vom face fericite numai acele persoane, ci şi pe noi înşin, pentru că, dacă vom dărui ceva, cu siguranţă vom primi în schimb un zâmbet şi satisfacţie sufletească.

bottom of page