top of page

Hei, ieşi din cerculeţ!

Când a fost ultima dată când ai experimentat ceva nou?

Adevărul este că mie această întrebare mi-a dat ceva de gândit. Am analizat ultimele zile, apoi săptămâni, apoi luni din viaţa mea. Şi ce crezi că am observat? Cele mai faine lucruri s-au întâmplat când am ieşit din rutină - hmm, nu-i aşa că îţi sună cunoscut acest cuvânt? -, când am experimentat lucruri noi, în afara „perimetrului” în care trăiesc zilnic.

Imaginează-ţi un cerc. În el se află toate lucrurile pe care (trebuie să) le faci în mod regulat, cum ar fi mersul la şcoală/facultate/muncă, el este zona ta de confort. Este cerculeţul în care ne învârtim aproape mereu, cerculeţul în care ne facem griji pentru pasul următor chiar dacă este un pas obişnuit pentru noi, ceva ce am mai realizat până acum. Şi, totuşi, ne complacem în acest cerculeţ şi nu ne mai dezvoltăm personal, nu mai avem încredere că putem mai mult, ne plafonăm.

Care sunt cele mai frumoase momente trăite de tine?

Nu cumva s-au petrecut atunci când ai ieşit din cerculeţ? Când ai explorat ceva nou – un sport, o locaţie, o pasiune -, când ai cunoscut pe cineva special, chiar şi când ai realizat aceleaşi lucruri pe care le faci zilnic, dar într-un mod diferit? Cele mai frumoase amintiri ale mele sunt de când am evadat din rutină, sunt clipele trăite prin munţi, la voluntariate sau alături de cercetaşi.

Cred că ar trebui să ne dorim să fim din ce în ce mai buni şi să ne dezvoltăm constant, dar cum te poţi dezvolta dacă nu vrei să ieşi din zona de confort? Îţi este frică, nu-i aşa? Îţi este frică şi te gândeşti la lucrurile „naşpa” care se pot întâmpla, aşa că decizi că este mai simplu şi mai convenabil să rămâi în cerculeţ. O duci destul de bine şi, deci, nu are rost să te complici şi să rişti să dai greş. Dacă eşti total de acord cu afirmaţia anterioară şi nu vrei să încerci ceva nou, atunci articolul acesta se finalizează în acest punct pentru tine.

Hopa, încă citeşti? Atunci îţi voi da câteva sugestii de a ieşi din cerculeţ, sugestii care au funcţionat, cel puţin pentru mine:

  1. Călătoreşte! Nu înseamnă că trebuie să faci ocolul lumii, poţi explora chiar şi localităţile apropiate de tine, poţi merge o zi pe munte sau la mare. Dacă spui că nu ai ce vedea frumos în România, înseamnă că nu ai vizitat-o. Petrece o zi în natură (a nu se confunda cu grătarele de sâmbătă făcute pe la marginea oraşului sau pe drumurile care duc spre munte), citeşte, fă o drumeţie şi fii atent la tot ce simţi şi vezi în jurul tău. Eu una l-am cunoscut pe Dumnezeu în natură, unde totul este mai pur, mai simplu şi mai adevărat.

  2. Practică un sport, înscrie-te la un voluntariat, încearcă ceva nou.

  3. Reia legătura cu prieteni vechi sau care nu locuiesc în oraşul tău. Oricând simţi nevoia, pur şi simplu scrie-le sau sună-i! Crede-mă că nu te vor respinge, probabil şi lor le e dor de tine, însă sunt prea ocupaţi să se învârtă în acel cerculeţ, ca tine.

  4. Găseşte oameni faini, isteţi şi cu poftă de viaţă şi stai pe lângă ei. Te vor umple de energie!

  5. Fă-ţi curaj şi spune „DA!” (a se vedea filmul „Yes Man”, cu Jim Carrey, ca inspiraţie). Nu te da bătut! Fiecare încercare este un pas, o lecţie.

Hei, nu spun să zbori cu parapanta sau să escaladezi Mont Blanc – deşi, totuşi, ar fi genial! -, spun că te-ar ajuta un pas mic înainte. Apoi te va prinde cheful şi poate că, după mai mulţi paşi, vei escalada şi Mont Blanc!

Ştiu că poate îţi e teamă, ştiu că îţi e greu, aşa mi-a fost şi mie. Însă, trebuie să fii curajos, trebuie să îţi asumi modul în care trăieşti. Doar tu poţi face acest pas şi ştiu că îl vei face, am încredere în tine! Dacă îţi pasă de tine şi te iubeşti, fă-ţi curajul să ieşi din cerculeţ şi să trăieşti. Iubeşte-te, iubeşte-ţi viaţa şi iubeşte oamenii!

Şi, dacă tot ai citit articolul până la final, încearcă să acţionezi cât mai repede. Eu stau pe aproape, aşa că aştept să-mi scrii, când simţi nevoia, şi să povestim mai multe. Îţi pot spune despre lista cu lucruri pe care vreau să le fac în viaţă (deja am început să bifez) sau despre primul meu pas în afara cerculeţului. Îţi ţin pumnii şi de abia aştept să vorbim!

bottom of page