top of page

Rezoluţii

La finalul anului ce tocmai a trecut, majoritatea dintre voi s-a gândit la realizările pe care le-a avut, la lucrurile pe care trebuia să le ducă la îndeplinire şi nu a reuşit, la oamenii pe care i-a întâlnit, la prietenii întemeiate recent, la problemele întâmpinate, dar şi la lucrurile frumoase, amintiri pe care le păstrează fiecare în albumul “2015”.

Cred că şi voi, la fel ca mine, vă propuneţi la început de an să finalizaţi anumite obiective, iar la finalul acestei perioade de timp bifaţi ce aţi reuşit să faceţi din ce v-aţi propus. Eu mi-am întocmit lista pentru acest an, însă la scurt timp, mi-am dat seama că lipsesc anumite obiective nemateriale, sufleteşti, care nu se pot obţine cu bani sau cu dificultate, dar este nevoie de ele în permanenţă.

Până acum nu dădeam importanţă anilor “creştini”, destinaţi anumitor teme de reflecţie, însă acum mi-a atras atenţia denumirea noului an ce a început pe 8 decembrie 2015, acesta fiind Anul Milostivirii. Când am aflat, am reflectat la ceea ce ne propune de fapt acest an şi mi-am dat seama că el ar trebui să devină unul dintre obiectivele tuturor. Eu sunt fericită şi mulţumită când reuşesc să ajut pe cineva aflat în dificultate, când pot aduce un zâmbet cuiva care are nevoie. Ar trebui să facem mai des astfel de “fapte bune” pentru cei din jur, acesta ar trebui să devină unul dintre scopurile noastre de “bifat” în acest an, deoarece aducând fericirea cuiva, fie doar pentru câteva momente, primim şi noi involuntar acest sentiment de bucurie şi demonstrăm că nu suntem egoişti, că ne pasă de ce se întâmplă în jurul nostru şi că ne ajutăm cu adevărat semenii.

Asta înseamnă să fim creştini: să fim milostivi, să fim mai buni cu cei din jurul nostru, mai răbdători, să-i ascultăm pe ceilalţi şi să îi ajutăm, să nu mai fim indiferenţi, să aducem cu noi, oriunde ne aflăm, pace şi gânduri bune! Părintele Cornel Cadar spunea că <<jubileul este un an “de har”, care urmăreşte reînnoirea interioară, este o ocazie pentru ca oamenii să înceapă a fi mai buni>>.

Aceasta este propunerea mea pentru voi pentru anul 2016: să schimbăm pas cu pas atitudinea pe care o avem în raport cu ceilalţi, pentru a da model creştin şi a influenţa la acelaşi lucru pe cei din jur!

bottom of page