top of page

Darul de a vedea partea plină a paharului

Zilnic primim provocări de la cei din jur - de la cunoscuţi sau de la străini - pe care, în general, le numim probleme pentru că ne deranjează şi ne pun într-o postură neplăcută.

Problemele apar în funcţie de modul în care privim noi ceea ce ni se întâmplă şi de importanţă pe care o oferim acestor provocări. Majoritatea dintre noi exagerăm şi evităm să vedem acel ceva pozitiv din răul făcut. Aţi putea spune că oricât de mult analizaţi situaţia, nu reuşiţi să vedeţi nimic bun cu care “să vă alegeţi”. Însă, eu spun să privim situaţia dintr-o altă perspectivă. Pentru că întotdeauna avem de câştigat din ceea ce ni se întâmplă. Chiar dacă, la prima vedere, problema pare o intervenţie negativă în viaţa noastră, toate experienţele noastre şi toţi oamenii întâlniţi ar trebui să ajute la dezvoltarea noastră spirituală, pentru ca nimic să nu fie în zadar.

Nu ştiu câţi oameni optimişti există în lume, câţi reuşesc să vadă partea plină a paharului, dar ştiu ceva: am primit un dar, acum ceva timp, de la viaţă şi vreau să îl împărtăşesc cu voi. Darul constă în faptul că am început să văd altfel viaţa de zi cu zi. Înainte eram mai mereu posomorâtă, deşi nu aveam chiar tot timpul şi motive serioase. Cei din jur şi viaţa însăşi m-au ajutat să mă schimb şi să ignor “nimicurile”. Din probleme încerc să îmi dau seama unde am greşit, ca pe viitor să nu persist în aceeaşi greşeală. La fel, urmăresc şi unde au greşit ceilalţi, ca eu să nu repet acel ceva nepotrivit. Recunosc, încă lucrez la “a vedea partea plină a paharului”, dar, de cele mai multe ori, pot să fiu optimistă şi să îmi învăţ lecţia fără să despic firul în patru şi fără să mă plâng tuturor de ce mi s-a întâmplat în ziua respectivă.

Aşadar, vă provoc să deschideţi şi voi acest cadou şi să îl utilizaţi, ori de câte ori aveţi ocazia, pentru binele vostru şi al celor din jur!

bottom of page